Maggan på äventyr!

Har ni aldrig sett en praktikant förut? Dag 2.

2009-11-10 @ 23:04:36

Hej hej bloggis!

Idag vad det time för dag två.
Tro det eller ej men jag hann äta frukost hemma innan jag kutade iväg till bussen, otroligt va?
Varför kan jag aldrig hinna äta frukost hemma innan skolan?
Jag tror det ligger något mentalt bakom det.

Bussen var lite sen och jag kände mig stressad för att jag skulle hinna in på ica och köpa käk. Jag hann. Köpte kycklingsallad. Lite trendigt med sallad sådär tänkte jag. Den var inte så god.  2 av 5 stjärnor.
Men det fick den endast för att det var så mycket olika grönsaker i den. (Bebistomater, purjolök).

Så kom jag fram till mitt mål och mötte upp en ny dam som jag skulle vara med idag.
Jag kommer inte ihåg namnet för att jag är sämst i hela världen.
När jag ska hällsa på någon så blir jag lixom lite nervös och tänker så mycket på hur jag presenterar mig själv(Vad ska man använda för öppningsfras? Tja!?, Tjena!? Tjenixen!?, hur uttalar jag dom olika orden, lagon hårt handslag och den obligatoriska frågan, lider jag av handsvett?) Så jag glömmer helt av vad personen som hällsar på mig säger. Måste bröja öva på att lyssna!

Jag var ombedd att ta med min systemkamera dagen i ära för att vi skulle fota lite bilder till bloggen. And so we did! Vi klickade på rätt bra där ett tag, nästan hela dagen faktiskt.
Dagen började lida mot sitt slut och jag började plocka på mig min jacka och så samtidigt som jag står och pratar med snälla damen.
Snälla damen: Men det har gick ju bra! Vi funkade ju jättebra tilsammans!
Magda: Ah, jo (lite nervös) hihi. Typ.
Snälla damen: Ja vissa som är här är så väldans blyga men med dig gick det ju bra!
Magda: he.he. Vad roligt att du tycker det....(försöker avsluta för att jag har brottom till bussen)
Snälla damen pratar nu på om allt möjligt ljuslyktor högt och lågt gardiner och kuddar medans jag försöker så artigt som möjligt avsluta snarast.

Tillsut kom jag iväg till bussen. I tid dessutom.

Det var allt från mig! Hörs imorgon!
HERRÅÅÅH!!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback