Maggan på äventyr!

Praktiken på Ljuva hem, dag 1!

2009-11-09 @ 19:51:59

Hej hej igen min kära praktiks blogg!

Efter att jag förra veckan var inhouse och blev lite "sjuk" på onsdagen till fredag så har jag äntligen hittat till min praktik!

Jag är på ljuva hem i Älvängen, en liten heminredningsbutik. Rätt så mysigt faktiskt och det passar mig utmärkt att stå bakom kassan.


Dagen började på Södergården 27 klockan 8:00 då larmet slogs på på mobilen, illa illa tänkte jag, jag vill ju ligga kvar och sova. Men nej nej, innan praktiken skulle jag hinna äta frukost hemma, väldigt ovant måste jag säga.

Men jag kom iväg hemmifrån i tid för en gångs skull. Jag tror det var för att pappa körde mig.
Vi åkte till Älvängen och jag smet in till ica för att köpa lunch.
en liten käck sallad hade jag tänkt att investera i men ack ack. Dom hade ej plockats fram så det fick bli en ost och skink baguette, en drick yougurt och ett obligatoriskt äpple. (Jag älskar äpplen).
Inte så rolig lunch. Men vafan, jag får väll slå på något stort imorgon istället.

Jag kom till Ljuva hem och bemöttes med en kram fån Jeanette som hon heter som jag ska vara som en svans efter nu i ett par veckor.
Hon är snäll.

Tankade som snurrade mest i mitt huvud var dock ica reklamen; Har du aldrig sett en praktikant förut. Så kände jag mig. Typ. Men det gick bra.

Jag fick för övrigt inte göra så mycket under dagen. Jag prismärkte några varaor och hängde upp en hissgardin som var fin.

Sedan var det lunch time.
Jag åt min torra baguette som inte alls var lika god som cafeets trekanter.
Men Jeanette löste lite tryfflar (Åh, jag älskar tryfflar) och lite te så det blev en helt OK lunch.

Helt plötsligt var dagen slut. Det gick snabbt och jag åkte hem.

Tack och adjö, Magdalena Röding

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback